"
"

Hemma från Paris

Jag är äntligen hemma från Paris. Det var ju inte länge jag var borta men det känns ändå som att det är skönare och säkrare att vara hemma där man kan prata med folk på sitt språk och att det är just hemma. Borta bra men hemma BÄST, eller hur? 
Jag kom egentligen hem klockan 1 inatt men jag var så trött så la mig i min sköna säng direkt. Den bästa känslan är ju absolut att få sova i sin egna säng. 
Vi har hunnit med väldigt mycket i Paris även fast att det var en weekend. Shoppade gjorde jag dock inte mycket, fast vi åkte ut och såg staden  istället.
 
Tisdag så gick vi till Notre Dam från vårt hotell som var en väldig bit, däremot så gick vi fel så vi gick några km extra. Sen när vi väl var vid Notre Dam och skulle in var det såklart världens kö så vi beslöt oss för att bara titta på kyrkan utanpå. Sen tog vi en Hop on Hop off tour på buss som faktiskt var riktigt bra. Vi såg väldigt mycket utav staden på det sättet. Varmt var det dock, uppåt 32 grader. Såg de mest kända byggnaderna då. Triumfbågen, Eiffel Tornet, Notre Damn och monumentet som jag då inte vet vad den kallas:
Notre Dam
Onsdag så var det planerat att vi skulle titta på utanför på Lovren. Istället så tog vi ett vädigt spontant beslut att gå in i den eftersom att det inte var en så jätte lång kö till där man köper biljetterna. Vi såg Mona Lisa som alla människor flockades runt. Det var ett mycket stort museum där vi gick utan Karta. Till slut hittade jag en karta. Då var den ju såklart på kinesiska, haha men vi försökte tyda den så mycket som möjligt. Vi såg inte allt, trött var jag och ont i fötterna hade jag. Ingen skön känsla, men lovren hade man iaf sett när man ändå var där:
Torsdag åkte vi till Sacre Cour och var där ett tag innan vi begav oss till flygplatsen för att åka hem. Det var en väldigt fin kyrka med en fin utsikt över Paris:
Det var Paris i sin helhet. Mycket fin stad. Lite rörig dessutom så är fransmännen hopplösa när det gäller engelskan. Förstår gör de men snacka kan de inte. Annars skulle jag absolut rekommendera er till att åka dit. Mycket fina byggnader har de. Framförallt Eiffel Tornet, Triumfbågen och Sacre Cour. 
DATUM: 2015-07-24 / TID: 17:34:07
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (vår lilla hemlis)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? ♥

Jag är en tjej på 18 vårar som går i 3.an på gymnasiet och går inriktining musik, sång. Jag älskar att fota, spela gitarr, sjunga och lite allt möjligt. Den här bloggen handlar mest om mitt fotointresse men också mode, inspriration och musik. Hoppas att ni gillar det! Kram :) Kameran som jag använder: Canon 1100 D